Klik player di bawah untuk mendengar siaran CAHAYAFM

Kepada seluruh muslimin dan muslimat yang tidak jemu-jemu menyumbang wang ringgit, tenaga dan fikiran dalam membantu usaha dakwah di pendalaman Sabah, saya bagi pihak Dusun Islam Sabah merakamkan ucapan terima kasih kepada anda semua, khususnya Perdana Menteri Malaysia YAB Datuk Seri Abdullah Hj. Ahmad Badawi, YB. Datuk Taufik Hj. Abu Bakar Titingan, YB. Hj. Arifin Arif, YB. Datuk Sairin Karno, YB. Datuk Masidi Manjun, YB. Datuk Bung Moktar Radin, Jailani Hamdan, serta Kerajaan Persekutuan juga Negeri . Tidak lupa juga kepada para pendakwah yang kami bawa ke Sabah ; Ustaz Abdul Halim Hj. Abbas, Habib Rezieq Sihab beserta rombongan, ustaz Razak Bakar, Habib Ali, Ustaz Yusuf Din, Dr. Ismail, saudara Bilal dan saudara Nazrey Johani. Juga kepada penggiat dakwah di Sabah yang sentiasa bersama kami;Ustaz Hanzalah al-Hafiz, Ustaz Ridhwan Baharun, saudara Asree Moro, Pn. Rosnani Untol, saudara Imran Hj. Ibrahim, Saudara Azman( Tawau) dan saudara Azman ( Lahad Datu), saudara Hasrul Abdullah, saudara Muslim Abdullah, Hj. Safrin Karim, saudara Wahid Karim dan ramai lagi orang perseorangan yang tidak dapat disebut nama-nama mereka dalam perutusan Hari Raya Aidil Adha 2008 ini. Terima kasih atas sumbangan buku-buku Panduan Solat, buku Iqra, al-Quran, kain telekung, kain sarung, sejadah, CD Fardu Ain, pakej penghantaran menunaikan ibadah umrah, baju-baju terpakai dan sebagainya. Kesemuanya telahpun kami sampaikan kepada mereka yang berhak menerimanya di pelusuk-pelusuk kampung di pendalaman Sabah. Akhir sekali, kami percaya bahawa Islam tercinta ini hanya akan tertegak bila empat golongan ini bersatu; 1. Pemimpin yang adil 2. Ilmu para ulamak 3. Pemurahnya orang kaya 4. Doa orang fakir ( Ya ... Allah dengan limpahan rahmat-Mu kami pohon agar mereka yang terlibat dalam usaha dakwah di bumi-Mu ini khususnya di Negeri Sabah, dikurniakan rahmat keampunan-Mu . Amin ya Allah. )

Pengikut

"وَأَلَّوِ ٱسْتَقَمُوا۟ عَلَى ٱلطَّرِيقَةِ لَأَسْقَيْنَهُم مَّآءً غَدَقًۭا
Dan bahwasanya jikalau mereka tetap berjalan lurus di atas jalan itu (agama Islam), benar-benar Kami akan memberi minum kepada mereka air yang segar (rezki yang banyak)." (QS. AL JIN:16)

Selasa, 23 April 2013

Selasa, 02 April 2013

Video peperangan mujahidin merebut gudang senjata terbesar di Aleppo


ALEPPO (Arrahmah.com) – Yayasan Media Syam al-Malahim, sayap media milik kelompok Majlis Syura Mujahidin Suriah, akhirnya merilis video operasi peperangan “bergembiralah wahai Aleppo” pada (24/3/2013). Video tersebut mendokumentasikan pengepungan selama lebih dari tiga bulan terhadap Brigade Khan Tauman dan gudang senjata terbesar di propinsi Aleppo.
Pengepungan ketat selama lebih dari tiga bulan itu diwarnai oleh peperangan-peperangan sengit dan operasi militer skala besar oleh aliansi mujahidin Islam Suriah, sehingga berakhir dengan penguasaan sepenuhnya terhadap Brigade Khan Tauman dan gudang senjata terbesar di Aleppo pada Jum’at (15/3/2013).
Mujahidin meraih kendaraan militer, persenjataan dan amunisi beragam jenis dalam jumlah yang sangat besar dari Brigade Khan Tauman dan gudang senjata terbesar yang mereka rebut. Pasukan Nushairiyah rezim Suriah mengalami kekalahan telak dalam pertempuran tersebut. Banyak tentara Nushairiyah yang tewas dan luka-luka, sisanya melarikan diri dengan meninggalkan kendaraan militer, persenjataan dan amunisi dalam gudang senjata.
Mujahidin Jabhah Nushrah sebagai salah satu kelompok mujahidin yang memiliki andil besar dalam operasi jihad yang sukses tersebut telah mengeluarkan penjelasan no. 274 pada hari Senin (18/3/2013) terkait kronologi pengepungan dan pertempuran tersebut. Adapun video pertama yang mendokumentasikan kronologi pengepungan dan pertempuran tersebut dirilis oleh Majlis Syura Mujahidin Suriah, melalui video ini, sebagai salah satu kelompok mujahidin Islam yang juga terlibat aktif dalam operasi jihad yang sukses ini.